Queenstown - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Ruud en Ing

Blijf op de hoogte en volg ruud en ing

09 Februari 2016 | Nederland, Dongen

Na het bezoek aan het geweldig mooie Lake Wanaka zijn we voor een verblijf van een week naar Queenstown gereden. Ontzettend mooie landschappen en het lijkt maar mooier te worden. Ongelofelijk wat een combinatie tussen water, bergen en blauwe lucht.

Queenstown wordt het “outdoor” stadje van NZ genoemd. Hier zijn ook veel pubs en barretjes te vinden. In Queenstown hebben we voor een week een huisje gehuurd. Aangekomen blijkt het huisje een geweldig uitzicht over het meer te hebben en we kunnen makkelijk naar het centrum lopen . Mooi begin dus!

1 van de hoogtepunten van de reis zou een skydive boven de het meer van Queenstown met omringende bergen zijn. Wij de stouten schoenen aangetrokken, even niet gedacht aan de engheid en ons dus opgegeven voor een skydive op zaterdag 6-2-2016 om 13:00. Uiteindelijk de nacht ervoor wat onrustig geslapen. Op die zaterdag aangekomen bij het skydive bedrijf wachtte ons de mededeling dat het misschien niet kon doorgaan ivm wind. Midden in de briefing kwam het nieuws dat we niet konden springen. Erg balen. Zenuwachtig waren we zeker maar heel de dag was ingericht op de sprong. Gelukkig was er maandag 8-8-2016 nog een plekje vrij om 11:00.

Op die maandag hadden we beide het idee dat het wel weer niet zou doorgaan en waren daarom iets minder zenuwachtig. Aangekomen bij het skydive bedrijf bleek dat het zeker door ging en tja nu moesten we wel. Na een rit naar de dropping zone, briefing en kennismaking met je buddie (gelukkig iemand met wat meer ervaring dan wij) mocht en we in het vliegtuig kruipen. Is moeilijk te beschrijven wat je voelt als het luik open gaat, het lampje op groen springt en door je buddie uit het vliegtuig wordt geduwd. Wat daarna volgt is een vrije val van 50 seconden en een parachute vlucht van 6 minuten boven een geweldig landschap. Wat een beleving! Een dag die we niet snel zullen vergeten. Als aandenken hebben we een multifunctionele bandana gekocht. Zie foto De slogan “there is no such thing as try; you did or not did it” zal ons lang blijven heugen.

De overige dagen in dit spectaculaire landschap hebben we op de MTB of hikend doorgebracht. Met name de zware hike naar de top van de Ben Lomond (by the way ook in Schotland bedwongen) gaf weer waanzinnige uitzichten. Tevens zijn we avonds een paar keer de boemel op gegaan in het stadje. Met als hoogtepunt een erg goed optreden van een Canadees duo waarmee we na het optreden nog wat hebben gedronken.

De laatste 7 dagen in NZ zullen we doorbrengen in het Fjordland (Tenaue), Dunedin (kopie van onze geliefde stad Edinburgh) en 1 dagje Christchurch. Op 13-2 vliegen we erg vroeg 6:00 naar Sydney waar we nog een weekje van onze vakantie gaan genieten.

Keep you posted!

  • 09 Februari 2016 - 08:52

    Yvonne:

    Wat een reis maken jullie.
    Misschien moeten wij dit toch ook maar eens doen.
    Alleen dat vliegen
    Maar blijf lekker genieten, tijd vliegt.

  • 09 Februari 2016 - 11:05

    Ad Meeren:

    Hoi ruud en Ingeborg, knap dat jullie het vliegtuig uit durven springen, daar begin ik maar niet aan.
    Is wel een heeeel mooie omgeving daar, jullie zijn zeker niet voor niks gegaan!
    Karnavalis bijna weer voorbij, is koud , nat en windy.
    Optocht ging goed, niet in prijzen, maar ik had uiteraard wel het leukste idee.., in ieder geval, uit de reacties bleek dat het erg aansloeg, en men het leuk vond, zowel jong als oud.
    Ik zou zeggen, geniet van de zon, warmte en omgeving,en bedankt voor het leuke verslag!

    groeten, ook namens ma!



  • 09 Februari 2016 - 14:10

    Ineke:

    Wow, het klink allemaal heel prettig en stoer. Geniet er maar dubbel van. Hier blijft het nat en winderig dus geniet van de temperatuur en nog een top week.
    Groetjes

  • 09 Februari 2016 - 17:20

    Francien:

    Prachtig weer !!

  • 13 Februari 2016 - 20:38

    Ad En Monique:

    Hallo Ruud en Ingeborg,
    Op de vorige reisverslag niet kunnen reageren, maar elkaar gelukkig gesproken tijdens de carnaval. We waren gelukkig thuis en op dat moment zat Joep op mijn schoot! Geweldig dat jullie zo'n sprong durfde te doen! En wat is het toch een mooie omgeving! Geniet er nog maar van!
    Poot van Joep, onze brokjes en blikvoer monster! Monique heeft al brokken bij moeten kopen, al heb ik niet het idee dat ik dikker ben geworden! Toen ik pas bij Ad en Monique logeerde ben ik gewogen. Ik woog 7 kilo, de volgende keer zal ik weer eens op de weegschaal gaan staan! Ik ga geregeld bij Monique op bed liggen(die gaat altijd vroeg naar bed!). Dan krijg ik lekker veel aandacht! Ik kan steeds beter met de andere poezen omgaan. Maar van Billy ben ik bang. Dan blaas en grom ik, maar hij loopt niet van mij weg! Dan vlucht ik vlug naar boven! Naar mijn eigen verdieping!
    Groetjes van Ad, Monique en een poot van Joep

  • 15 Februari 2016 - 19:25

    Danouk:

    Whoow wat een ervaringen weer!

    Ik lag een verhaal achter maar wat een geweldige ervaring hebben jullie meegemaakt. Skidiven, ik zou het jullie in ieder geval niet nadoen!

    Geniet nog van de tijd daar!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ruud en ing

Degene die dit reisverslag bekijken kennen ons denk ik wel :)

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5384

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 25 Februari 2016

8 weken Nieuw Zeeland 1-1-2016 tot 25-2-2016

09 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: