White Island en Tongariro crossing - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu White Island en Tongariro crossing - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu

White Island en Tongariro crossing

Door: Ruud en Ing

Blijf op de hoogte en volg ruud en ing

17 Januari 2016 | Nederland, Dongen

Zoals in ons laatste verslag aangeven hebben we op woensdag de 13e een dagtrip naar White Island gemaakt. Een werkende vulkaan in de vorm van een eiland voor de kust. De tocht per boot naar het eiland was al een beleving op zich. Voor ons een pittige zee en wij waren zo slim om voor op de boot te gaan zitten. Dat betekende een nat pak maar eenmaal aangekomen was dat allemaal zo opgedroogd. Is best indrukwekkend om op een dergelijk eiland rond te lopen. Overal komt zwavel en stoom uit de grond. Door de geur moesten we af en toe ons gasmasker opzetten. Al met al een hele mooie ervaring!

Na die 2 dagen in Whakatane zijn we op donderdag doorgereden naar Turangi. We hadden voor 4 nachten een mooi huisje geboekt. we konden daar een beetje relaxen maar de dag na aankomst stond de Tongariro crossing op het menu. Het is weersafhankelijk of je de bergen in mag. Om bij de start te komen moet je een shuttle boeken. De afstand tussen het beginpunt en eindpunt is veel te ver om te lopen.
De hike begon vroeg, om 8:45, en begon vrij makkelijk. De mensen van de shuttlebus zeiden dat op de toppen van de drie bergen die je moet lopen het erg hard zou waaien. Wij dachten dat zal wel meevallen.
Gaande de klim kwam de mist opzetten en begon het steeds harder te waaien. Eenmaal boven en kruipend over de grond door de harde windstoten hebben we veel bange gezichten gezien. Het was een hele beleving en we waren blij om na 6 uur lopen weer bij de auto te komen.

Gisteren hebben we een mtb gehuurd en samen een rondje gereden waarna ruud zelf nog een mooi rondje over de NZ wegen heeft gereden.

Vandaag hebben we een stukje hardgelopen en in de middag naar een meertje geweest.

We gaan morgen naar wellington om op de 19e de ferry naar het zuidereiland te nemen.

Daar aangekomen horen jullie meer van ons. we zullen nog 4 weken op het zuidereiland vertoeven. Dan nog 1 weekje Sydney.

GR

  • 17 Januari 2016 - 07:21

    Nuitje:

    Top! Heel herkenbaar. De crossing heb ik ook op de tast gelopen wel een mooie ervaring

  • 17 Januari 2016 - 08:16

    Manon:

    Spannend hoor! Fijn dat jullie weer heelhuids bij de auto waren aangekomen!

  • 18 Januari 2016 - 09:24

    Monique En Ad:

    Hallo Ruud en Ingeborg,
    Wij hebben ook ooit op een vulkaan gelopen, maar niet zo gevaarlijk dat je een masker nodig had! Ik ben blij dat ik niet op de berg stond met die wind! Ik zou ook bang zijn geweest. Maar zo'n uitdaging is wel iets voor jullie.
    Bericht van Joep: Ik mag weer lekker naar beneden en het gaat nu wel goed. Ik weet nu mijn plaats! Ik speel niet meer de baas! Ik vond het niet leuk om alleen boven te zitten, en ging erg mauwen. Dit vonden Ad en Monique wel zielig! Heb ik mooi mijn zin gekregen! Kop kroel, Joep.

  • 19 Januari 2016 - 15:32

    Ilse Leenaars:

    Klinkt erg vet (en spannend) avonturiers :-) Enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ruud en ing

Degene die dit reisverslag bekijken kennen ons denk ik wel :)

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5386

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 25 Februari 2016

8 weken Nieuw Zeeland 1-1-2016 tot 25-2-2016

09 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: