Op het Zuidereiland!! - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu Op het Zuidereiland!! - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu

Op het Zuidereiland!!

Door: Ruud en Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg ruud en ing

24 Januari 2016 | Nederland, Dongen

Na een avondje Wellington en een prachtige bootreis door de fjorden van het zuidereiland zijn we 19-1 aangekomen in Picton (een plaatsje op het Zuidereiland)

De eerste 3 dagen op het Zuidereiland hebben we doorgebracht in een hostel in de Malbourough sounds. Een erg afgelegen plek maar ontzettend mooi. Voor ons samen de eerste keer dat we in een hostel zouden bivakkeren. De 1e dag hebben we het Queen Elizabeth Trail voor een deel gelopen (ongeveer 20km) en de 2e dag hebben we een kanotocht door de fjorden gemaakt. Het verblijf in het hostel was leuk om een keer mee te maken maar een eigen huis is ook fijn. In de ochtenden wat hard gelopen. We blijven aardig bezig.

Na de MB sounds zijn we vertrokken naar Motueka; een uitvalsbasis voor het bezoeken van het Abel Tasman park. De omgeving blijft telkens verbazen. In Motueka hebben we voor 7 nachten een huis geboekt. Bij aankomst blijkt het een geweldig huis te zijn en de owner ontzettend vriendelijk. Een mooi begin!!

De eerste dag zijn we de mtb voor Ruud op gaan halen en voor Ing voor twee dagen een MTB gehuurd. Meteen hebben we een pittige mtb tocht gedaan. Leuke was dat nadat we wat hadden gedronken de achterband van ing lek was. Lopen was geen optie dus iemand gevraagd om een pomp. gelukkig liep de band niet snel leeg en konden we ermee thuis komen.

Vandaag hebben we hachelijke momenten meegemaakt met onze "Nissan". om een hike te doen moesten we de bergen in en 10 km over een gravel weg met op het einde een zeer steile helling. De hostess dacht dat dit wel zou kunnen maar eenmaal op de helling dacht de Nissan daar anders over. We konden niets anders dan achteruit terug rijden en hopen dat er geen ongelukken zouden plaatsvinden. Gelukkig ging alles goed.

Morgen gaan we een hike in het Abel Tasman park doen. We gaan met de watertaxi naar het beginpunt en lopen terug. Auto's kunnen daar niet komen

We genieten ontzettend en tot nu toe hebben we ook geweldig weer. Bijna elke dag 25 graden en een zonnetje. We begrepen dat het in NL ander weer is :)

GR


  • 24 Januari 2016 - 07:29

    Shirs:

    Goed bezig daar! Hoezo was de lekker band leuk trouwens?
    En hier is het ook gewoon 26 graden hoor

  • 24 Januari 2016 - 07:29

    Sjors:

    Lekke band dus..

  • 24 Januari 2016 - 07:40

    Gonnie Jongenelen:

    Hoi Ingeborg en Ruud,

    wat een prachtige verhalen en mooie foto's lees en ik zie ik steeds weer.
    Geniet nog heerlijk van jullie vakantie.
    Het weer bij jullie is inderdaad beter dan bij ons.

    Groetjes Gonnie

  • 24 Januari 2016 - 09:49

    Jan Van Liempt:

    Hallo Ingeborg en Ruud

    Klinkt en ziet er wel heel goed uit!!
    Lijkt me ook wel echt avontuurlijk , alleen maar lichamelijk bezig zijn in zo n fantastische omgeving met zo n temperaturen!!
    Geniet er van

  • 24 Januari 2016 - 12:04

    Dick :

    Vooral dat boterhammetje spreekt mij persoonlijk erg aan! PRIMA.
    We blijven toch Hollanders, he!
    Jongens, wat een mooi land .
    Genieten maar!
    gr
    D

  • 24 Januari 2016 - 13:13

    Bart:

    Leuk verhaal weer! Mooie en bijzondere ervaringen rijker! Veel plezier!

  • 24 Januari 2016 - 13:35

    Bernadette:

    Fijn dat jullie zo genieten en ook lekker weer hebben.gr

  • 24 Januari 2016 - 14:39

    Ad En Monique:

    We nemen aan dat Ruud bij het huis stond, met links de bewuste auto! Wat een toestand, gelukkig de auto niet kapot! En jullie zelf ook niets! Balen van de fiets, maar er is altijd wel een oplossing! Veel kijk en beweging de komende dagen!
    Poot van Joep, een kroel tot je nek. Want kroelen kan ik wel! Van de hond ben ik wat bang, maar dat laat ik niet merken! Ik blaas en blijf zitten. Ik weet wat ik niet mag: geen eten pikken en andere poezen en de hond plagen. Ik ren dan vlug naar boven, want daar ben ik wel de baas! Niemand komt boven, alleen Monique want die mag ik wel, daar krijg ik eten en drinken van. Ook komt ze mij regelmatig een kroel geven.
    Gr. Ad en Mo

  • 24 Januari 2016 - 15:16

    Alice:

    Wat leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Geniet er nog van.

  • 24 Januari 2016 - 20:48

    Pa En Ma:

    hoi Ruud en Ingeborg, goed om te horen dat het zo fantastisch is, en zeker dat jullie heel terug zijn gekomen met de auto!
    morgen wordt het hier 14 graden en zon, dus we krijgen even het lentegevoel!
    Geweldig huis zo te zien, en die temperaturen, daar zijn wij heeeeeeel jaloers op!
    Over 2 weken carnaval, ben bezig met act voor de optocht, , over mantelzorg en een "oud of de box" denkende oma .Leuk om te doen, hopelijk is het dan ook mooi weer.Met Mike naar Dongen geweest, met 3-1 gewonnen,staan straatlengte voor inmiddels...
    geniet van elke dag, en alles wat er op jullie pad komt!!


    groetjes, pa en ma





  • 25 Januari 2016 - 03:23

    Ilse:

    Hola,

    Klinkt als een fantastische ervaring! Als jullie terug zijn hoor ik graag het avontuur, het begint nu ook wel te kriebelen ooit die kant op te gaan. Ik ga mijn laatste daagjes nog doorbrengen in Nicaragua en dan zit mijn avontuur er weer op, dus de laatste warmte zonnestralen meepakken.

    Geniet!

    Groetjes Ilse

  • 26 Januari 2016 - 15:22

    Jeannet :

    Zoooo, wat een geweldige ervaringen! Behalve met de Nissan achteruit de grevelhelling af dan, das wat minder.
    Lekker sportief allemaal en superleuk dat jullie af en toe een verslag sturen.

    Greetz to you down under,

    Jeannet

  • 27 Januari 2016 - 10:32

    Ineke:

    Heel leuk om alles zo te volgen. Ja, en aan het weer missen jullie wel veel nattigheid hier dus geniet nog maar van het heerlijke weer daar. Veel plezier.

    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ruud en ing

Degene die dit reisverslag bekijken kennen ons denk ik wel :)

Actief sinds 09 Okt. 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 5379

Voorgaande reizen:

01 Januari 2016 - 25 Februari 2016

8 weken Nieuw Zeeland 1-1-2016 tot 25-2-2016

09 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: