1e week in NZ - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu 1e week in NZ - Reisverslag uit Dongen, Nederland van ruud en ing - WaarBenJij.nu

1e week in NZ

Door: Ruud en Ing

Blijf op de hoogte en volg ruud en ing

12 Januari 2016 | Nederland, Dongen

Na een prima vlucht vanuit HK in Auckland aangekomen. Al snel merkte we dat dit een erg relaxte stad is. Het heeft een mooi en gezellig haventje. Het nationaal museum van Auckland hebben we met de fiets bezocht. We hebben zelfs nog baantjes gezwommen in het nabije zwembad.

Op 7-1 hebben we onze huurauto opgehaald. De trip erheen dachten we makkelijk met onze koffers te kunnen lopen. viel toch wat tegen. De service bij de verhuur was snel en we konden binnen een halfuur onze eerste boodschapjes doen. We kregen een Nisssan Tiida mee. prima wagentje maar geen BMW :). gelukkig genoeg ruimte voor onze koffers en andere rommel.

Vanuit Auckland (reis van 250km slinger de slanger) hebben we een paar dagen in Paihia vertoeft. Een mooie tropische badplaats. De airbnb was erg goed. We hadden een mooi eigen huisje vlakbij het dorp. De 1e volle dag in Paihia hadden we helaas erg slecht weer. Tja dat overkomt ons wel meer. De 2e dag was beter en hebben we een mooie hike gedaan met 2 ferry crossingen. De natuur is overweldigend! Natuurlijk hebben we ook op het terras wat drankjes genuttigd. Uiteindelijk nog gegeten met een stel uit Auckland.

Na Paihia zijn we naar Whitianga vertrokken. wederom een fikse reis (350 km) maar erg mooi en diverse natuur gezien. Gisteren zijn we naar Cathedral Cove geweest. Een in de rotsen immense uitgeslepen kloof die alleen bij laag water is te bereiken.

Vandaag 1 van de hoogtepunten van onze reis op weg naar onze volgende bestemming Whakatane. We zijn de hobbits gaan opzoeken in Hobbition. Als je van de films houdt een must. Vooral de mate van detail is mooi om te zien. wij waren niet de enigen. Dagelijks komen meer dan 1500 mensen "The Shire" bekijken.

Morgen een ander hoogtepunt, tenminste dat hopen we, een hele dag een excursie naar een werken vulkaan in zee.

GR

Ruud en Ing

• 12 Januari 2016 - 09:35

Hester:

Heerlijk ruudeningnz! Ga 8 jaar terug in de tijd met mijn herinneringen daar! Ben stil jaloers maar het is jullie heel erg gegund!!!! Heel veel plezier!!! Liefs

• 12 Januari 2016 - 09:40

Manon:

Klinkt goed!!! Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog! Groetjes, Manon

• 12 Januari 2016 - 10:03

Yvon:

Ruud, Ruud, niet naast je schoenen gaan lopen hoor. Een auto is een auto en hij moet rijden en ruimte voor bagage hebben.
    Maar het hoort goed aan wat jullie beleven en zien.

• 12 Januari 2016 - 11:14

Bernadette:

Nou een hele onderneming mooi dat jullie er zo van genieten. Gr Bernadette

• 12 Januari 2016 - 11:21

Jan:

Mooi man! Geniet er maar van. Enige spanning die we hier in NL hebben, is of het deze week eindelijk echt winter wordt. Verder mis je niks, zeker niet op kantoor in PPD.

• 12 Januari 2016 - 12:03

Marijke Van Dongen:

Jullie hebben al veel gezien, wel supergaaf hoor! Geniet van jullie mooie reis.

• 12 Januari 2016 - 20:06

Dick :

Heerlijk jongens!~Na terugkomst alhier een echte koets, BMW !!

• 12 Januari 2016 - 20:14

Peter:

Daar staat ie hoor, in the shire! De enige echte Gollem uit Dongen! Gave foto's maat!

• 12 Januari 2016 - 23:00

Bart:

Gaaf hoor...Hobbiton bezocht! Coole foto`s! Enjoy!

• 13 Januari 2016 - 07:54

Danouk:

Ziet er allemaal erg mooi uit! Geniet ervan, maar dat doen jullie zo te zien wel!! Xx

• 13 Januari 2016 - 07:59

Marijke:

en ik was al zo jaloers.. nu helemaal.. zucht!!

• 13 Januari 2016 - 17:32

Bart:

Ruud en Ingeborg, wat een mooie foto's en een tof verslag! Heel veel plezier nog, geniet er van!

• 13 Januari 2016 - 20:12

Monique En Ad:

Hallo Ruud en Ing.,
    Mooi de foto's en het verhaal erbij. Foto's geven toch de mooiste indruk!
    Nu een groet van Joep: Nu is hij in heel het huis de baas, maar het gaat goed met elkaar! Ligt nu bij mij voor de kachel op het voetenbankje! Word 's morgens gelijk met ons wakker en heeft dan graag een kroel! Het blikvoer vind hij toch wel erg lekker, nu alleen niet te dik worden! Dat word weer lijnen na de vakantie, ha ha ha!!
    gr. namens Ad, Monique en Joep

• 14 Januari 2016 - 16:23

Elly:

Ziet er nu al supergaaf uit! Geniet er lekker van samen!